lördag 30 juli 2011

Där högern börjar, börjar också vansinnet.

Jag har funderat på om det finns något jag kan skriva om vansinnet i norge. Jag är lite leds. Men samtidigt kommer det hela tiden upp nya anledningar till att bekymra sig, eller saker som bekräftar redan fastslagna sanningar.

Som att Reinfeldt gömmer sig så snart det händer någonting. Det spelar ingen roll om det är en självmordsklåpare, finanskris eller Saab, eller vad fan som helst; börjar värmer att stiga så gömmer han sig - sen i valtider står han som om han vore jesus själv och kallar sig för ansvarstagande och statsmannamässig.

Det märkliga är ju att folk går på det.

ab. ab2. svd. dn.

**

sd har satt sin nya strategi i verket. De håller till på tidningars kommentatorfält och tycker synd om sig själva - plus att de försöker lägga skuld på... Japp. Vänsterpartiet. Om ordet idiot slutar ha betydelse, kommer det att bero på att dessa sdare gjort ordet för svagt. Det räcker liksom inte att kalla dem för idioter, det är för snällt.

ab.

**

Så vad är nytt under solen?

Av det jag skrev? Ingenting. Vi kommer att få höra renen stå och hylla sin inkompetens även i näst valrörelse. Han kommer att kalla sig för ansvarsfull, trots att han skänker skattepengar till riskkapitalister; han kommer att säga att han står upp för sjuksköterskan, trots att hans bidragsgivare skänker honom pengar för att motarbeta alla sociala reformer som gjorts; han kommer att tala om frihet, trots att hans politik har tagit friheten från de sjuka.

Och ni kommer att gå på det. Vad säger det om er, borgare?

a-fritt. ab.

4 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

...och vansinnet slutar inte som du visar!

Fredrik sa...

Nej. Jag vet vars det börjar. Slutet verkar ligga samtida med människans undergång. Men vi skyller på mig va? Jag är ju kulturmarxist. 8)

Micke sa...

Det nya ordet för idiot är SD:are... ;-)

Fredrik sa...

Så är det. 8)