söndag 18 juli 2010

Skithjärnan

Jag och en kär gammal vän kom på hur hjärnan funkade en gång för typ 6, 7 år sedan. Jag har sen dess fått otaliga bevis för våran teori.


Det senaste kom nu i helgen. Jag hade spelat med Goatsodomizer på Harry B James här i sthlm. Andra band var Die Hard (uppsala) och Trench hell från down under.



I vanlig ordning öser jag på så hårt att medvetslöshet alltid är nära efter en spelning. Med mitt homosexuella nagellack skulle jag alltså konka gurkan till Väsby, en språngmarsch senare var jag på kvällens sista pendeltåg och i säkert förvar på väg hem. Trodde jag.

Medan jag gick i tåget för att ta mig så långt fram som möjligt, gick jag förbi en skithjärna i full blom. Karln ser mig och gillar inte mitt yttre, eller mina kläder närmare bestämt.

Han var ett huvud längre än mig, vilket bara brukar innebära att de är fegare än vanliga, friska människor.

Med skithjärnans hjälp hamnade denna idiot på kosmiska nivåer av infantilitet.

Dumjävulen säger alltså att han vill vara vänlig och ger mig rådet att läsa en bok med titeln idiot, som skulle rikta sig till/mot mig. Jag betackar mig och ber honom avlägsna sig. Jag hade verkligen ingen lust att lyssna på ett svart håll skapat av iq-frånvaro.

(Idioten) ”Men jag vill ju bara vara trevlig. Du är otrevlig.”

(Jag) ”Jag tycker att du lade ribban ganska lågt med tanke på boken du ber mig läsa… Du kanske inte förstår det. Men hör av dig då du gör det så kan vi snacka. Det lär väl ta 1000 år. Ha det bra.”

Jag går därifrån. Jag känner hur det helt plötsligt svider i mitt bakben. Vänder mig om och tittar, där står idioten - som har sparkat mig - BAKIFRÅN… och skriker att jag ska springa till nästa vagn.

Jag är inte särskilt rädd av mig. Men jag var helt slut både i kropp och själ efter en hård och varm kväll, som dessutom hade en lång och dryg jävla VM-final i skitsporten fotboll med i händelseförloppet.

Helt seriöst fattade jag inte vad som hänt. Adrenalinet från spelningen hade gjort mig apatisk efter att det avlägsnat sig. Urladdningen på scenen gjorde mig mör.

Min enda tanke var, varför stannade jag inte och tryckte upp gitarren i röven på trollet?

Svaret är givetvis: min skithjärna var inte igång.

Men träffar jag på dig igen, rasistjävel, då kan vi snacka ordentligt.

Och ja, han röstar på SD. Det hann jag få reda på.

Skithjärnan är den enda hjärnan som fungerar på dylika dumjävlar.

4 kommentarer:

nihrida sa...

I'm not really sure what you're trying to say here, but I can see the photo pretty clearly. =) I'll take the gentleman on the far right... <3 Feline has my shipping address, so you can just put him in a box and send him over here. And throw in the whip too! XD
BTW: Is he as horny in real life too?

Fredrik sa...

Saša: I will send him to you. ;) To thank for the chocolate and the "mail".

Btw, Can I use the pics in the mail you sent for this stupied blog?

I am trying to say: there are idiot everywhere. 8)

nihrida sa...

XD You have a deal. And after I get him, you get more chocolate. =D

I don't own any of the photos, but I think it would be nice to let more people know about the mail I sent you. Go ahead! ;)

Fredrik sa...

Oh, and the text is about people with shit for brains. 8)