torsdag 29 juli 2010

Hulken, nu... förmodligen sämre än någonsin.


Man måste ta ett andetag och inse, de som ser på filmer på bio och jag, vi har inte mycket gemensamt.

Då Ang Lees Hulken kom var jag lyrisk. Karln hade lyckats att göra Hulken, den gröna/grå besten som lustmördades i den klassiska kalkonserien på tv, rättvisa. Filmen Lee gjorde var som att läsa ett nummer av den underbara serietidningen. De bestialiska skutt som verkade kunna lägga mil bakom sig. Hulkens lek med stridsvagnar som brännbollsträ och så klart de andra karaktärerna. Idel bra skit! Ang Lee gjorde Hulken rättvisa.

Hulken var bra, så den floppade givetvis.


Sen kom filmen med Edward Norton.

Uppföljaren skulle vara mer som tv-serien. Alltså ska Angs film, i marlvels förvirrade universum, aldrig ha inträffat. Filmen är duglig som underhållning, men inte mycket mer. Tacka vet jag Eric Banas grönjöling.

Nu får Edward inte vara med i Avengers, superhjältegruppen med... ja, ingen håller koll på marvels förvridna vändningar. Med det var en tjej som kunde förvandla sig till ett bi(!!!) (hon hette Wasp, så det var väl en geting, ok!), en snubbe med pilbåge, Kapten america, och antman... haha Jag undrar vilka de väljer. Iron man är ju given efter slutet i den senaste Hulkfilmen.

Jag är INTE imponerad.

Ni som har så dålig smak, kolla på testbilden på ettan, den måste vara adekvat för era outvecklade hjärnor. Ni gör mitt liv sämre än det behöver vara.

För övrigt var hulken grå frånbörjan. Men grå var tydligen en svår färg att trycka på 60-talet.

2 kommentarer:

jöjj sa...

haha när jag var 5 år gillade jag filmerna med lue ferringo (stavar från hur det låter i hjärnan :)). och läste några serietidningar. han var tuff. jag ska gå och se Inception på bio på söndag. lär var som james bond, fast för hippiesar. :D

Fredrik sa...

lui. Jo, men de filmerna och tvserien är bara roliga för att man inte kan få nåt bättre. Sen ska det erkännas att den vemodiga musiken som spelas i slutet av serien är fantastisk. Men serien är pinsamt dålig och har inget med serietidningen att göra. 8) Jah älskar Hulken. Jag har alla ALLA AAAAAAALLLLLLLLLAAAAAAAAAA nummer som kom ut i sverige. 8)