lördag 24 juli 2010

King Kong blues


(obs: fel omslag)

Då jag skrev om Blinda möss (inte boken, utan om fegisar) nu senast, passade jag på att nämna en bok i slutet av texten. King Kong blues, av Sam J. Lundwall.

Jag fick det oxå påtalat att bokförsäljaren Marmeladkonungen säljer den, i sin stora bokförsäljning.

Jag tror inte att man får med kassetten med tillbehörande musik, men jag tar inte gift på det.

Hur som haver är boken väl värd all tid och de små pengar som krävs för den. Handlingen utspelar sig i ett Stockholm i en, numera, väldigt nära framtid. Då jag läste den för första gången för ca: 20 år sedan slogs jag av träffsäkerheten i vissa iaktagelser. Jag kan bäst visa dem om ni faktiskt läser ett urdrag. Här.

Beställ boken.

Sam J. Lundwall. King Kong Blues. En berättelse från år 2018. Lindqvist, 1974. ISBN 91-7090-114-7. Vikt: 601 gram. Stort format. Inbunden men saknar skyddsomslag och saknar ep-skiva som ursprungligen följde med. Boken är i övrigt i mycket gott skick. 30 kronor.


Nu!

Musiken är som ni ser inte med. Om ni smörar för mig kanske jag kan hjälpa er.

2 kommentarer:

jöjj sa...

du berikar allas liv!

hade glömt att jag komm ihåg när du snackade och tipsade om den här boken för några år sen.

skall se till att lägga mina slabbiga tassar på den. nån gång antingen sen eller en sena. :)

Fredrik sa...

Om inte annat så rekomenderar jag i alla fall allt som jag gillar. Vilket inte ofta är vad andra gillar. 8)