lördag 19 juni 2010

Som man bäddar får man knulla

Att håna sitt lag.

Om man är ett fan av valfritt lag i valfri sport, har man garanterat mått dåligt på grund av lagets prestation ett par gånger. Nu senast hörde jag att Englands landslag fått smaka fansens ogillande i form av burop och glåpord. I Englands fall innebär det ju även att tidningarna i England anstränger sig å det grövsta för att komma på bästa ordmackan att servera på omslaget till sin tidning. Sakligheten försvinner helt och, ja, journalisterna idiotförklarar både sig själv och sina läsare. Men folk verkar gilla skiten…



Själv gillar jag inte då man buar. Jag, som Björklövenfan, har genomlevt otaliga katastrofer. Den senaste var väl hela senaste säsongen, samt efterspel av den, men jag är helt övertygad om att det kommer mer fadäser av dem. Men att bua är bara kontraproduktivt. Spelarna, om de hör, är trotts allt människor, och den som inte sett ett stjärnlag hamna i negativ spiral kan omöjligt förstå psykologin bakom ett fiasko. Se bara på Frölunda i elitserien de senaste åren. Det spelar ingen roll att de har den dyraste truppen i landet (vilket de kanske inte har… Linköping bör leda den ligan).

Om man kritiserar buarna får man höra att de minsann har rätt att tycka vad de vill om deras lag, för det är deras lag också. Sant. De har rätten att bua, men eftersom att de inte har hjärnan att förstå vad de själva gör… Som man bäddar får man knulla, brukade en kompis till mig säga. Så är det.

6 kommentarer:

fasdghfdjaöjj sa...

God morgon, knullgubbe! :D

Fredrik sa...

Knullgubbe kan du va! Jag såg nog bilderna... Två tjejer i sängen.

Var du i samma rum? 8)

bhrohöjj sa...

Jajusst det. Kribba och hans festmö var här igår. så det blev ingen tid över till musik. varpå det inte blev något samtal heller.

hitta 3 gitarrister och minst en bassist. (me included) så blir det king!

Fredrik sa...

Vi har det redan. Basfronten har tre alternativ. Bror, en Kalle och... degen. 8)

Du, kribba och jag... tre gurkor. 8)

fack är bra.

Fack you 8)

Knapsu sa...

"Björklövenfan" Ja då får jag välkomna dig till Arena Polarica i vinter när dina "Löven" möter mitt Asplöven!
Och självklart så hejar man, inte buar, fram sitt lag till framgång.

Fredrik sa...

Knapsu hr helt rätt. 8)

Jag snackade med en gammal kolega här nerifrån om det igår faktiskt: nästa säsong får Löven spela mot Löven. Störtskönt. 8)

Synd bara att det är i norrettan...