söndag 20 juni 2010

Poesi!

Jonas Sjöstedt har gjort det igen...

Först påpekar han att Umeå (komunen) glömde att flagga på det där brölloppet. Klockrent. Watch clean!

Sen skriver han:

Själv tror jag att kommunen har lyckats spegla de flesta umebors inställning till bröllopet – ointresse - på ett föredömligt vis. På första maj däremot flaggar kommunen, då är det röda fanor längs kyrkbron.

Inte konstigt att det är i Umeå man vill bo.

Är det inte vackert så säg! Det är synd att Umeå ligger i Norrland då jag bor i Svealand.

4 kommentarer:

jöjj sa...

snygg! jag bor här. det dom flesta pratar om är bröllopet. speciellt på kvällen. och dagen efter. har inte sett några röda vimplar på första maj heller direkt.

NÅNSIN!

försköning

har du hemlängtan? :D

Fredrik sa...

Det kan ju bero på att du inte går ut? Du ligger helt klart bakfull på första maj eftersom att det alltid är dagen efter den festdag. Så är det för mig hähä

Jag saknar norrland. Men jag reder mig. 8)

jöjj sa...

stämmer till viss del. för all del :D

Fredrik sa...

Dagens 8)