tisdag 8 juni 2010

First wave

Tack Jöjj!

En otroligt underskattad tv-serie.

9 kommentarer:

martin sa...

Störde mig lite på allt Nostradamustrams, för det finns folk som fortfarande tar den mannen på allvar. Men det var en hyffsat underhållande sci-fi serie och bättre än många flyga-rymskepp serier.

Fredrik sa...

Det är sci fi, då får man använda sig av allt. 8) Men serien blev sämre allt eftersom, den började dock kanon!! 8)

klojj sa...

ja, jag kände plötslig saknad efter Cade av någon anledning. haha

det var ju som höjdpunkten det där, de sena kvällarna på den gamla goda tiden. :)

ds sa...

HAH! har hittat hela serien nu på nätet, såg första två inatt! SVINBRA! nu har joshua laddat ner sig! iiih. :) kul för jag missade de första avsnitten och har glömt det mesta.

martin sa...

Att serier blir sämre mot slutet är ett väldigt vanligt fenomen. Jag tror det har att göra med hur man producerar dem.

basdgjöathan sa...

alltså vad svårt fel gör det för mig, har fyllt i allt med allt som tar en halvtimme. För att komma in på en PRIVAT blogg, och det sissta är att skriva sitt telefon nr. jo HAAAEEEJ.

håller mig till degsplot, tack. :)

men du får hälsa att mitt nr, får du ICKET!

Fredrik sa...

Martin: jo, om du med det du säger menar: att pengarna tar slut. 8)

Jöjj: jag ska se om seien, men när den kommer på dvd, det vet inte ens kribba.

martin sa...

Jo och serierna skrivs on the fly, med hjälp av tittarundersökningar. Det blir väldigt genomskinligt och det hela blir inte så genomtänkt från början till slut. Seriens koherens drabbas och det följs en den ena en den andra tråden och en del trådar hänger flaxande i vinden. Författare byts ut osv.

Fredrik sa...

Japp. Du har rätt. Jag har många exempell på det du säger. Bland annat var ju The Wire på väg att läggas ner. Inte för att seien gick dåligt, utan för att den inte gick tillräckligt bra.

Det känns skönt att veta att den värld vi lever i är så tillrättalagd att allt passar alla. Men inget smakar något.