onsdag 30 juni 2010

Björklöven knockat

Nu är der i alla fall klart.




Det är med sorg och lättnad jag konstaterar att Björklöven har degraderats till bakgården på riktigt nu. Kommer de tillbaka? Jag vet inte. Hockeyn i norr kan ha många tallanger, men resorna utarmar klubbarna så de inte kan konkurrera med lagen söderifrån. Det är en orättvisa som makthavare inte vill rätta till. Det skulle kosta pengar, pengar som elitserien skulle få avstå, och i och med att en stor klubb förlorar pengar (kanske 1 miljon av 20) och de klubbarna drivs som företag med vinstintresse, så kommer aldrig något att hända. Då kommer hot om utbrytning.

Men I Björklövens fall handlar det lika mycket om korrumperande kultur som att vara ett norrländskt lag. Laget har ätit upp sig själv inifrån tills det inte fanns något kvar.

Nu är det Björklöven mot Apslöven. Och Clemensnäs… Lejonström…




Ja, jag hatar att det blivit så här. Men samtidigt är jag glad, för nu kommer sjukdomen i Björklöven att dö. Hoppas jag.

Och, säg den kärlek som rostar! Med stolthet skall jag tala om mitt division 1-gäng.

BJÖRKLÖVEN! Fö evrigt, för alltid.

2 kommentarer:

url sa...

jag hejjar på degen! och hans lag följer väl med antar jag.

Fredrik sa...

Klart att de följer med. Till toaletten. 8)