torsdag 17 juni 2010

Lars Ohly, Olof Palme



Eftersom att det förs en sådan riktad kampanj av bland annat onämnbara tankesmedjor på den yttersta högerkanten (timbro bland annat) mot V-ledaren Lars Ohly tänkte jag bara passa på att påpeka en sak: Vi har inte haft en politiker i detta land som vågat ta ställning mot imperialism och orättvisor sedan Olof Palmes dagar.



Lars Ohly har mycket gemensamt med den framlidne Palme då det gäller humanitär sympati för svaga och utarmade länder (och svaga och utarmade svenskar, för den delen). Skillnaden är att Palme körde hårt med åsiktsregistrering (IB). Lars har bara förklarat för folk att han inte står för den kommunismen som borgerlig media naglar fast i hans ansikte.

Tacken är att ingen fattar någonting, och läser man expressen verkar det som att Lars Ohly och Pol Pot är samma person.

KÄMPA LARS! Du är den röst i politiken som minst människor hör, men som säger bäst saker.

Peka gärna finger åt fler borgare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad menar du, kommer lars bli lönnmördad?!

Fredrik sa...

Näe. Fick du för dig det?

jujatan sa...

Ja, och igen orkade jag inte fylla i rätt. nu ska jag det. och gör jag det så kan folk trycka på en länk åxå. shit. får se hur det går.

JAG OCH ALLA MINA NÄRMASTE VÄNNER RÖSTAR PÅ VÄNSTERPARTIET I ÅR.

Vi ska försöka göra nån happening, dra ihop en spelning eller nått. För det måste fan göras.

Anonym sa...

alltså du behöver inte vara med. du har fullt upp där ner, bland alla tysksvenskar.

:)

men vi här skall göra det alltså. åtminstone försöka.

Senaste gången fick jag inte rösta för att jag satt i fyllecell.

jag hade kanske en kvart på mig att hinna hem, för att hitta blanketten, leget och allt som jag borde ha, helt förstörd såklart, och satt och jublade när flintskallen stog där. och är där. idag.

men min röst skall räknas i år. icket att jag skall bli tystad.

ändå bra land.

nån lär ju haffa mig på grund av mitt utseende igen.

och min omogna attityd.