onsdag 11 april 2012

Tink tank

Jag har hört så mycket konstigt i mina dagar att jag inte slutar att förundras över vansinnet. Inte nu, inte imorgon - aldrig. Så länge det finns folk som tror till exempel euroarabiateorin, är jag inte förvånad över nåt. Rasisterna hänger kvar på affes statistikforum och onanerar hejvillt till avpixlat och jublar över en mördad invandrare.

Jag knyter nävarna. Ilskan.

Vad som mer händer? Jo, ledarredaktören på nyliberala tidningen neo, en vacker kvinna med islamofobiska åsikter, kände att det var viktigt för debatten att ta reda på vilka barn som blev döpta till Mohammed. Det lustiga är att hon inte anser att det är viktigt. Ändå var det information hon prompt skulle ha med i den artikel hon skrev till Jerusalem post. Det finns några försvarare av hennes vansinne. En av dem är föga förvånande Johan Ingerö. Ni vet, han som anser att jag är dummast på nätet.

(plats för asgarv)

Brunare blåfärg än den som Ingerö representerar finns inte.

Andra ohemult dumma saker jag tagit del av, och som gett mig huvudvärk, är argumentet: Men om du gillar ett parti, då är det ett odemokratiskt frö, eftersom att du inte gillar andra partier.

Alltså. Allvarligt.

Vad fan är det ni knarkar?

Inga kommentarer: