lördag 7 april 2012

Idiotin finns kvar

Jag slänger mig in i datastyrda världen. Får en smäll i ansiktet av borgerliga lögner. All livskärlek, allt hopp: grusats av de som ljuger i mamons namn.

Idag är det den lokale pajasen C Valtersson (med hjälp av moderatidioten som påstår att hårdrock är borgerligt, Uvell som jag skrev om här senast) som kidnappat F.Malms idiotiska argument om att vänstern motarbetar folk som vill komma och arbeta i landet.

Alla, och jag menar det: alla sot håller med om det är idioter och onda.

I verkligheten är det så att facket kräver att dessa arbetare skall behandlas anständigt och de ska, som de människor de är - ibland måste man påminna högern om att det är människor vi pratar om - ska de behandlas med samma respekt som vi blir behandlad med. Samma löner. Samma rättigheter. Ingen jävla springpojke åt arbetsgivarna ska ha tolkningsföreträde då de ljuger.

Nu ska jag förbereda de andra texter som skulle skrivas idag.

Åt helvete.

Inga kommentarer: