fredag 2 december 2011

Tipps. Julklappar. Skräcknoveller. Låt mig vara er tomte!

Julklappar är en källa till ångest. Vad ska man köpa? Till vem? Och framför allt, varför...

Jag ska ge de tipps ni behöver. Leta inte längre. Jag skall vara ert ljus i mörkret.

Ska ni köpa en bok till den ni älskar, hatar eller bara tror vill ha nåt att läsa? Då ska ni köpa den ultimata Howard Phillips Lovecraftboken, som Vertigo förlag släppte för en (eller två) månader sedan. Skräcknoveller.

Det är en bok som både har information nog för en äkta fantast, samt för en nybörjare.

HPL ställer krav på sina läsare. Det går inte att vara enkelspårig. Det går inte att tycka att språket måste vara tillrättalagt. Man måste gilla det storslagna, och man bör älska skräcken.

Se så. Nu har ni ett försprång mot vansinnet.

2 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Den önskar jag mig!

Fredrik sa...

8) Det tycker jag låter som ett utmärkt första steg mot perfektion. ;D