tisdag 30 december 2008

Israel... aaaaah

Israel har nu dödat mer än 300, på ett par dagar.

Varför? Vilka bär skulden?

Alltså, Fatah hade makten senast. Världen krävde nyval. Palestinierna valde Hamas, i demokratiska val. Aaah Världens reaktion? Vi fördömer dem. De har tydligen ingen rätt att välja själva, något alternativ har vi inte gett dem, va har bara dragit in all hjälp.

Reaktion? Bitterhet och en känsla av att ha blivit sviken. Rätt eller fel? Det behövs ingen psykolog för att lista ut detta, känner jag.

Världen dömer ut Hamas, för att det ska vara en ”terroristorganisation”, därav blockaden. Intressant, eftersom att deras terrorism riktar sig mot deras förtryckare. Är det terrorism eller självförsvar? Många väljer att bara konstatera att det finns palestinier som vill utrota judarna, därför är de terrorister. De väljer samtidigt, bekvämt nog, att skita i människor som Ariel Sharon som faktiskt försöker utrota palestinierna på riktigt. De skiter även i de undersökningar som visat att över 60 % av Israels befolkning anser att utrotning av ”P-folket” är något att sträva efter. Vill ni läsa om den undersökningen skall ni kolla upp Jan Guillous krönikor på aftonbladet säger vad den undersökningen heter och vad den innehöll, om ni nu inte tror på mitt ord.

Problemet är alltså: Den ena sidan har rätt att terrorisera, den andra ska hålla käften och dö. Att båda sidor har fel är det ingen som säger. Om man säger det, väljer man oftast att konstatera att USA hjälper Israel, då kan det ju inte vara fel.

Hjälp?

Ok, jag säger det igen, ni äcklar mig! Våga möt mig. Med ord - jag är less på massmord nu.

Inga kommentarer: