torsdag 3 januari 2013

Nu ska vi fan i mig gå igenom 2012

Jag är inte helt säker på hur man kommer att minnas det här året, för mig var det... märkligt. Jag sa upp bekantskapen med en musikkollega, vilket gjorde att jag fick ett relativt frivilligt uppehåll från spelandet. En negativ bieffekt var att jag tappade suget på att leta ny musik. Jag har alltså inte grävt ner mig, med tanke på hur mycket musik som kommit till oss, så finns det att botanisera i. Jag personligen har grottat in mig helt på Candlemass, och då speciellt deras sista tre skivor. VILKA MÄSTERVERK!

Annars har jag inte ens orkat köpa ett par uppenbara skivor. Förutom Testament, som var en riktig besvikelse - sett till Testamentmått mätt. Jag säger det här och nu: Machine Head har tagit över thrashtronen. De som går under skrytepiteten  "de fyra stora" kan gå och suga purjo. Här kan man snacka om att leva på gamla meriter.

Sen får jag järnrör på näthinnan. Alla vet varför. Rasisterna visade sig vara rasister. Media var förvånad. Varför då?

Nåja. Jag har mer att säga om året. Jag ska bara vakna först.

Inga kommentarer: