söndag 3 februari 2013

Samtidigt i min hörna: Progamt 1 avklarat. Riktig Metal.

Ja. Första programmet avklarat. Vilken succé! Alla lyssnare ringde in.

Hur som helst. Jag har lyssnat på mig själv och kan enkel säga att det finns att jobba på.

Men nu är det satt i sjön. Riktig metal. Det finns.

Jag kommer som sagt att spela musik som jag gillar, men jag kommer också att spela demos och promos. Jag spelade bland annat I Condamn, en av väsbys bäst bevarade hemligheter. Helt sjukt. Denna thrash, heavymetalgrupp spöar skiten ur det mesta där ute. Fantastisk sångare, i stil med Russel Allen - uppbackad av en annan bra sångare, då sologitarristen inte bara lirar bra. Skitbra!

Men nej, vi ska inte lyssna på Fredriks briljanta råd.

Nu måste ni det. Eftersom att det är på radio! Som förvisso ingen kan höra. Om man inte befinner sig mellan Väsby och Skokloster, tydligen.

Musiken sträckte sig mellan Testament och Gamma Ray. En seger för den goda smaken! Esset i rockfickan fick bli U.K. och låten In the dead of night, från skivan EG. Smaka på den!




 Yngwie har gjort en cover på den. Smaka på den också!




Inget Yngwie, men det kommer sånt också! SÅKLART! Jag funderar på att göra en specialer med honom, spela det bästa från varje skiva. Fast då räcker inte en timme till. Det får bli tre program. Eller fyra.

Ja. Det blir väl så här ett tag. Vi kör på radiospåret. Hejhopp!

1 kommentar:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Riktigt riktigt bra! Y är fantastisk helt enkelt. Nästan lika bra som originalet (tycker jag alltså). Alan H är sedan många år en av mina stora favoriter.