tisdag 19 februari 2013

Filmer...

Jag såg några filmer. Ni vet. Filmer.

Jag såg Jonah Hex och Resident Evil Damnation.

Hallå! Jonah hex. Alltså. Jag läste inte serietidningen (Var det i Tomahawk - en googling senare, japp) då det begav sig. Jag var inne på overklig skit då jag började läsa tidningar. Superhjältar, monster - ja, egentligen samma saker som jag gillar nu. Westerngenren var bara så jävla lökig enligt mig. Visst garvade jag åt Terence Hill och Bud Spencers filmer, men jag tyckte att fjantar som Clintan kunde ta sig i röven. Den tyste mannen - vilken jävla pinsam kliché. Vilken ytlig jävla pinsamhet att erkänna sig som fan utav.






Jonah Hex var en prisjägare som utan empati går omkring och muttrar att: It's a dirty jobb, men nån måste offra sig.

Fine. Muttra på. Men mindre trovärdig botten för en berättelse kan jag inte komma på. Jag kommer inte ihåg hur serien började, men jag kom ihåg att killen det handlade om såg ut som stryk. I filmatiseringen har prisjägaren helt plötsligt förmågan att prata med de döda.

Alltså. Jag vet inte var jag ska börja. Det är klichéer staplade på varandra, och det är förutsägbart och skådespelarna är lama. Visst, Megan Fox är tuff som prostituerad, men trovärdig? hahah Fy fan.

Det här var verkligen en riktig skitfilm. Och jag brukar älska skitfilmer. Inte nu. Jag blev bara trött. Josh Brolin är kanske en bra skådis, jag misstänker dock att han är överskattad. John Malkovich har utstrålning, men här går han på rutin.

Alltså... Det finns en scen i filmen där Hex och Malkovich karaktärer slåss med varandra - i två dimensioner, verkligheten och en Marsliknande öknen. Varför? Ingen vet.

Jag vill ha tillbaka min tid era jävlar!



 


Aja. Tecknade filmer är alltid välkomna här. Alltid. Och då de kommer från Resident Evil-franchisen är jag givetvis på. Damnation är den andra tecknade filmen som kommer. Den första var rätt enahanda. Kändes mest som ett spel, och saknade spänning. Men den var snyggt gjord.

Damnation är både snyggt gjord och har tanke. Underbart!

Ser ni Jonah Hex så vänder ni om och springer. Ser ni Resident Evil-loggan så stannar ni kvar och kollar. Är det den senaste OTECKNADE filmen kan ni gå iväg, men de tecknade filmerna har min välsignelse! Se. För, som ni ser på bilden här ovan är Leon Kennedy med, och Ada Wong. Det borgar för klassisk Resident Evilkärlek.

Handlingen? En stad i östra Europa slits itu av det kalla krigets efterföljder, rykten om B.O.Ws kommer, och Leon ska undersöka. Japp. Sen är det mest snyggt.

Inga kommentarer: