lördag 14 juli 2012

Just nu är jag jävligt arg.

Som så många gånger tidigare sitter jag vid datorn då jag är som argast.

Jag är inte arg på någon särskild människa, om det inte är en borgare, utan på den dumhet som leder till att folk faller för högerns skitsnack.

Allt dravel om frihet är bara ordbajs. Det är inte "frihet" att tillåta företag att förstöra naturen och behandla sin personal hur de vill. Det är en tillbakagång till ett annat århundrade - och numera även ett annat årtusende. Vem kan, med skam i kroppen, påstå att det är bra?

Jag har en holistisk världsåskådning. Med det menar jag att man ser mönster gå igen, överallt - och allt hör ihop. Relativt sätt.

Det är ganska enkelt faktiskt. Allt jag har skrivit om här har visat sig stämma, mer eller mindre. Då jag skrev om satan själv, Rupert Murdoch, så visade det sig att det var värre än vad de flesta anade, men inte något annat än det jag redan listat ut med hjälp av den hjärna som många verkar sakna.

Hur ska verklig kritik mot kapitalismen kunna slinka igenom ett nät som ägs av de mest kapitalistvurmande varelserna som någonsin krälat på denna planet? Det är enkelt. Det gör den inte. Den kritiken förvandlas till ett par klappar på skallen och ett härligt förlöjligande. Men vet ni vad, det gör inte verkligheten annorlunda.

För ska ni påstå att jag ljuger då jag pekar på det faktumet att killen som avslöjade tortyren i Abu Ghrabi fick sparken? Av en av Murdochs tidningar.

Frihet?

Ska ni påstå att all forskning som visade att de borgerliga antireformerna skulle leda till ett mindre jämlikt samhälle och mer orättvisor inte fanns? Eller att allt som sades om det var vänsterpropaganda?

Jag återkommer då jag lugnat ner mig.

Inga kommentarer: