söndag 31 mars 2013

Tyranex

Sällan har väl ett band haft ett land mer att tacka för sin existens - eller kanske snarare ljud - som Tyranex. Det är Tyskland från början till slut. En del melodiös döds hörs, vilket får mina tankar till Umeåscenen, den hårda och mörka. Och sången. Så bra, så rätt! Linnea är den felande länken mellan en Ung Mille Petrozza och en lika ung Kai Hansen.

Musiken har samma influenser. Kreator, tidiga Helloween, Kill em 'all och tysk thrash hörs som influenser, men Tyranex har bakat ihop det ypperligt. Jag hörde bandet först i en bil, då trodde jag att bilken gjorde musiken bättre än vad den egentligen var. Sen hörde jag på den på fyllan - då bara asdiggade jag skiten. Och nykter, ja, jag är fast! Det här måste jag höra mer av!



Jag kunde ha valt vilken låt som helst. Det är det som är det roliga!

Inga kommentarer: