tisdag 12 mars 2013

Ode till Hatpastorn

Jag klickar mig ofta in på bloggen som kommer från Sundsvall, Hatpastorn, för att det är läsning som sällan ger annat än rena asgarv. Jag älskar skiten! Musiken som avhandlas är oftast usel black metal, enligt dem själva då - jag anser ju att det är onödigt att lägga till ordet usel, det säger ju sig självt, liksom.

Nu senast handlade inlägget om vilket (black metal) skivomslag man vill flytta in i. Smaka på den! Om man, rent praktiskt, skulle kunna flytta in i sina favoritomslag, hur kul vore det inte! Men problematiken är ju att de flesta skivomslag man gillar antingen har ett svampmoln, eller en ruinstad som motiv. Eller någon monster som SKAPAR en ruinstad. Inte fan vill man bo i Helloweens Walls of Jericho, där Fang Face håller på att mörcha sönder murarna och spjutkastande snubbar flyger åt alla håll och kanter.

Eller, för att ta ett av mina favoritomslag av Andreas Marschall, Obituary, som verkar vara ett landskap EFTER svampmoln, supernovor, kometer och allt annat vansinne man kan komma på.

Visst, det finns progressiva band som har fantasifulla och trevlig bilder som pryder deras alster, men jag vet inte... Det känns som att man fuskat då. Men, istället för att ta den sämsta metalgenren, som Hatpastorn gjorde, väljer jag min genre, thrashmetal. Ett snabbt axplock visar ju varför det inte är helt enkelt här heller - inte lika många knullmördande orcher, men likväl postapokalysm så det står härliga till.


Mardrömmarna!


Tack, men nej tack. Nu är Kreator kända för medvetna texter, men jag skulle aldrig lita på den där hornprydda snubben. Aldrig.

Testament gör det inte lättare. I tur och ordning är det idel dåliga val. The legacy, som ser ut som nåt från det gamla spelet Heretic, New world order, Pratcice what you preache... Ja. Eller, nej tack.

Så vad lämnar det oss med? Ja, de klara vinnarna är Exodus. Impact is immenent går ju bort, vem fan vill krocka? Men, pleasures of the flesh är i alla fall en trevlig tanke. Barhäng med ett av bay arescenens bästa, några kranium och en beskyddande indian. Alltså, att ställa det mot Nuclear Assults Game Over är ju som att ställa ett div 1 gäng mot stanleycupmästarna - rätt given utgång.



Helt ok!



Nej nej nej


Så. Slutsattsen är väl att egentligen är Europes prisoners in paradise bästa valet, jag menar, ett paradis, där skulle man väl kunna framhärda sina dagar?

För inte fan skulle jag välja Forbiddens Twisted into forms.



 Ja. LSD...


Det vore ju bara konstigt. Eller nåt av Anthrax. Vem vill ha en knytnäve i fejjan?

Inga kommentarer: