tisdag 23 oktober 2012

Rasistsvinen och deras följugna retorik

Ibland funderar jag på att ta fram exakta siffror som bevisar hur idiotiska rasisterna är, men varje gång jag sätter mig ner och googlar efter dylikt slår det mig att jag nästan håller på att göra bort mig. För seriöst, om vi inte har accepterat att de som begår mest brott inte har en speciell hudfärg, utan snarare en speciell klasstillhörighet, då har vi redan förlorat. Det är fakta. Rasisterna kan komma dragandes med siffror hämtade från en annan rasist, men det är ändå samma skit.

100 000 nya invandrare i landet förra året! Massinvandring, tjuter de på avpixlat, nationell och under #svpol-taggen på twitter. Ok. Det visade sig att 20000 av dessa var hemvändande svenskar. Men varför ska vi räkna bort dem, då tappar ju statistiken sin udd. Eller? Ok, vi hade en invandring på 80 000 förra året. Ok? Var alla sådana där hemska satanister, eller vad fan det nu är för religion som det hetsas mot nu. Det var judendom på 1930-talet. Ska vi göra samma misstag en gång till bara för att vi kan?

Givetvis är siffran helt ovidkommande. Men bara för skojs skull kan vi konstatera att de flesta av dessa 100 000 kom från våra grannländer. Är det dessa personer sd varnar för? För i så fall tror jag att deras väljare måste söka sig mot ännu brunare marker, där svastikan fortfarande bärs med stolthet, med tanke på deras pinsamma uttalanden som fantastiska interasistmen.se rapporterar om. En kul grej är ju att var tionde rasist (sveriges histriehånare sd) är dömda för brott. Ska vi utvisa dem till Svalbard? Det vore förvisso elakt mot Norge. Norge har nog fått nog av Breiviks ideologi. Eller?

Nej. Rasisterna sitter inte på ett enda fakta som inte förvridits. Rasisterna sitter på unkna, korkade fördommar om att människor skulle vara mindre värda för att de kommer från ett specifikt område, eller har "fel" tro.

Så kom fan inte här och hyckla om massvåldtäkter, håll er till fakta. För som jag så ofta konstaterat, tål inte rasisternas argument den minsta granskning.

Inga kommentarer: