söndag 22 juni 2008

Saker som retat mig på slutet

Aktuellt hade ett inslag om vänsterpartiet där deras nya politiska riktning fastslogs. Allt detta ivrigt kommenterat av såkallade experter. En av de påstådda experterna var DN:s politiska redaktör (tror jag, han var då minst skribent), som helt oemotsagd fick ljuga och hålla på i tv. Inget ovanligt med det i och för sig, men det var bara det att han verkligen, på bästa sändningstid, fick våldta sanningen med propaganda från högern som gjorde mig vansinnig. Att högern ogillar Hugo Chavez är en sak, men att de, utan någon som helst verklighetsförankring, får säga att han är odemokratisk. Det är ren jävla provokation.


Kan någon som hejar på högern förklara, utan att ljuga, vad som är odemokratiskt med Chavez? Det senaste som högern förfasade sig över var det som röstades ner, det förslag som skulle ge honom rätt att bli återvald hur många gånger som helst. Exakt samma system som vi har i Sverige. Vad är det som svider så? Att han revolterar mot den imperialistiska mördarkapitalismen? Är det på den nivån kan ni gå och runka.

Sverige är en polisstat. Det framgår allt tydligare i och med de domar som faller efter poliser/vakter av allehanda slag, varit inblandad i brottsundersökningar. Anna Sjödin någon? Dags att göra uppror mot denna idiotiska rättskatastrof; jag vill inte leva i ett land där jag eller mina vänner kan bli misshandlad bara för att de har hamnat i bråk med en maktgalen psykopat. Gå och runka era satans terrorister!


FRA. Världens hårdast lagstiftning om avlyssning. Vad trevligt att högern stödjer ett förslag med så tydliga Stalinistiska drag. Som jag brukar säga: förtryckare må kalla sig olika saker, men metoderna är desamma. Dags att göra revolution?


Man kan ju bli vansinnig för mindre.

Inga kommentarer: