torsdag 20 februari 2014

Musiknytt

Det var inte jag!

ish

Nå. På Norrlandsfronten mycket nytt. Eller, på Umeåfronten. Hemmaplan.

*

Crowdburn fick klicksuccé på youtube med sin första, underhållande video. Har ni inte sett den tycker jag att ni ska göra nåt åt det. Den är kul!

Sen spelade de in en skiva. Den färdigställdes efter en massa strul och tjafs, och blev en stenhård och bra thrashskiva, och sen la de ner.

It wasn't me!

De han spela in video till låten Alligator, en till rolig video som man kan roa sig med.

Jag vet inte om det är officiellt varför de splittrades, så jag skiter i att gräva. Men det är inte omöjligt att de kommer tillbaka om nåt år. Och spelningar är nog inte heller uteslutet. Den som lever får se.

Det var som sagt inte jag.

*

Så. Hate Ammo har färdigställt sin nya och andra skiva. Den ser snart dagens ljus. Det är OCKSÅ en stenhård thrashskiva. Men då Crowdburn är mer åt rockhållet, är Hate Ammo mer metal... ish. Ny sångare. Han har en brutal röst. Skillnaden från debuten är väl att sången är lite mindre varierad. Men det är hårt och bra!

Det var definitivt inte jag. De bad mig hjälpa dem med låtordningen. Morgan valde sin egen version. SÅ. Det var inte jag. Alls.

*

Nocturnal Rites kommer jag att skriva mer om. Men om jag inte har fel så har de en ny gitarrist. Chris fick gå tillslut, det funkade inte, och det var väl ingen som trott att det skulle funka att spela i både Nocturnal Rites OCH Sabaton. Jag vet inte om den nya gitarristen är helt med än, så jag väntar ett litet tag med att avslöja det. Musiken till en ny skiva är i princip klar. Det är sång och arrangemang som saknas på ett par låtar.

Just det där med den nya gitarristen, det var det faktiskt jag som låg bakom.

Inga kommentarer: