fredag 14 februari 2014

Auberon update

Dessa sporadiska uppdateringar ska bli mer regelbundna. Det är ett mål. Jag har skit att skriva. Och ni ska läsa det.

Nu blir det Auberon-nytt.

Det blev ju tvärstopp i handlingarna då jag och Ibrahim gick åt varsitt håll 2012. Inget dog, men fokus flyttades. Livet tog lite för stort utrymme.

Nyheterna är: För första gången på... jag kommer inte ihåg när senast var, tio år sen? - så har Auberon en fast line up. Den ser ut som följer: Jag på sång och bas. Morgan Lie på trummor.  Jonathan Holmgren på gitarr. Och Mattias Nyhlén, också på gitarr.

Ja. Morgan är tillbaka i bandet. Auberons andra originalmedlem. Sen sist har han spelat in skivor med band som Naglfar (bas), Hate Ammo (trummor), Bone Gnawer (trummor). Han var också med i nån jävla metalparodi...grej. Länk kan dyka upp.



Morgan. Med Disorge-tröja och gitarr.


En sak man ska veta om den killen är att han är ett musikaliskt geni. Med det i åtanke, beware!

Jonathan har aldrig lämnat. Ständig medlem sen 1999. Eller var det 98-? Skit samma. Som ni såg i det förra inlägget så har han hållit igång sitt musicerande med Crowdburn, som gjort en skiva, och två riktigt roliga videos. Han har även lirat med Dead End. Jag har mindre info om dem, tyvärr.

Mattias Nyhlén spelade sologitarr på Crosworld, han har alltid varit under vår radar. Till vardags spelar han gitarr i Live Elephant. Ett av Umeås äldre band, som varit förföljt av otur som påminner lite om Auberon, men bara lite. Bandet spelar thrash. Fet jävla thrash! Länkar kommer i framtiden. Kanske.

Jag tar alltså, om möjligt, hand om basen och sången. Nu är det bara trummor jag inte spelat i bandet.

Sen har vi pratat med Andreas Stoltz, som sjunger på våra fullängdare (med i KANSKE, ehrm, nedlagda Hollow) - han är alltså sångaren som så många tror är en kvinna - och han ställer sig positiv till att medverka på framtida inspelningar.

Då det gäller musiken som skrevs med Ibbe på trummor får vi se vad som händer. Ibbe och Morgan är varandras diametrala motsatser. Ibbe är ett tekniskt fartmonster, medan Morgan handlar om tyngd och sväng.

Vi har en titel till kommande släpp. Det är till 90% bestämt att det blir: Auberon Or Die. Med reservation för att vi faktiskt kan komma på nåt ännu dummare.

Tre nya låtar är helt klara så när som på lite städning och småarrande. De heter We all bleed, Frequency of pain och Bellow the gutter. Jag ids inte förklara hur det låter, men det är Auberon.

VI beräknar att vi är klara med detta i April/Maj. Ni kommer att uppdateras.


En gammal låt.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Åsså hade ni ju Johan. Å han var ju SNYGG!!!! Det där tidningsklippet jag har då Auberon står vid typ kyrkan eller nått det borde ni ju få. Då var ni 14 år eller något ditåt.

Fredrik sa...

Alltså. Johan. Bajjan. Jag säger ingenting.