torsdag 18 april 2013

Ansvar är det nya blaha blaha

Ja.

Jag hatar att jag gör det. Men jag måste.

Jag upprepar mig igen.

Ni vet, alliansen, demokratiföraktarna, ger mig sådana ovärdiga känslor att jag börjar fantisera om en revolution.

Kommer ni ihåg då c-ledaren hade haft fest och låtit oss betala notan med skattepengar? Självklart! Det var en av de tusentals saker som förra året belastade landsförödarens konto. Han bekymrade sig inte och fortsatt att prata om entiska svenskar.

Anni pratade om... Ja. Hon gav en kvinna sparken för att hon festat för våra skattepengar.

Med det i färskt minne, vad tänker ni då?

Ni försöker vifta bort det här som en irriterande fluga? Då är ni alliansröstare - och även demokratihatare. Faktiskt. Med tanke på KONSEKVENSERNA av den politik ni stödjer finns det inte utrymme för någon annan åsikt.

Alliansen har ägnat sina år vid makten åt att skylla allt dåligt på sossarna och ta åt sig äran av allt som sossarna har gjort. Förvirrande kan tyckas, men så jobbar Renen; är sverige långt framme i någon fråga eller lagstiftning, som tillexempel miljön, slår statsministern sig för bröstet och myser om sin egen förträfflighet. Har regeringen misslyckats i någon fråga (vilket de har gjort med exakt allt), pekar Reinfeldt med hela handen mot s. Bekvämt. Ansvar är det tydligen?

Nu är det alltså regeringens konsekventa förakt för offentlighetsprincipen som fått sig en hurring. JO har slagit ner på myglet och de slappa lögnerna med kraft.

Ni kan läsa lite mer ingående om det här.

Det jag vänder mig mot är samma sak som alltid: regeringens kurs rakt mot en sämre och mindre jämlik värld. För det är exakt vad vi får om vi börjar tulla på vår demokrati. Vi har redan tagit ett par rejäla steg åt det hållet, tack vare borgerlig ansvar...

Så, ta ert jävla oansvariga "ansvar" och dra åt helvete.

Eller som jag brukar säga: det är inte mig det är fel på, det är ni som röstar på alliansen. Ett ord ni bör lära er: K O N S E K V E N S.

Inga kommentarer: