söndag 19 juni 2011

De avslöjade vanvård av djur - hotas av åtal. Vanvårdarna går fria.

Grisar. De mår dåligt.



Man undrar liksom inte nå mer över vansinnet. Det finns där. Hela tiden.

Det ligger i orimlighetens natur att man straffar de som vill skydda de svaga, samtidigt som man belönar de som förgör världen.

Det är samma sak som att sparka på de som är sjuka och sänka skatter åt de rika. Det är omfördelning, the medeltid style.

Reinfeldt anser garanterat att det var förskräckligt att grisbönderna inte fick spara in mer på säkerhet - han jobbar ju. Arbetslinjen.

Alla med jobb, det är dem vi förleder, säger då bakom lykta dörrar. Att de samtidigt försöker, med hjälp av retoriska kullerbyttor, att förklara varför de som har det sämst - och jobbar - ska få det ännu sämre.

Nej. Det här är verkligen en skön ny värld...

5 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Litar på en av svinuppfödarna som jag litar på att en ekorre i mina fillingar ger fan i nötterna! Sökte jobb där och fy fan så det såg ut! Kärringen hans torkar förresten parmaskinka!

Fredrik sa...

Jag känner att min köttera närmar sig sitt slut.

Jag bara skakar på skallen. Illa.

En ekorre i kallingarna. Vilken jävla syn. :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jordbruk a la Milton Friedmann eller detta är det "nya" Centern.

Fredrik sa...

Detta är alliansen. Nog sagt. :D