torsdag 9 juni 2011

Del 4: Afterlife

Marshall är bäst, ingen protest.



Den här skivan. Den här skivan är den bästa heavy metalskiva som kommit från sverige. Ever.

Det är möjligt att den konkurrerar med New world messiah, men den skivan kommer vi till senare i den här serien.

Det som vän av ordning förmodligen inte funderar över är vad jag håller på med.

Jo.

Det finns så satans många dåliga band som får uppmärksamhet - beroende på medlemmar, eller attityd eller vad fan som helst, med det är färre band som faktiskt förtjänar sin position på grund av bra musik.

Ett band som förtjänar den position de inte innehar är Nocturnal Rites. De är, som jag påpekade, landets bästa heavy metalband (den som säger power metal drar jag ut tänderna på - med murarsleven - do it fucker!). Men de är mindre än bra många band som gör sämre musik, och är sämre människor. Tyvärr spelar det sistnämnda ingen roll för världen. Tydligen kan man bli älskad, trots att man är pedofil (M J), bara man gör tillräckligt dålig musik.

Nocturnal Rites är mig veterligen inte ett gäng pedofiler. Det var han bakom thriller som förmodligen var det. Nocturnal Rites är bandet bakom Afterlife. En av de skivorna som fick mig att inse att det finns låtar kvar att älska - det är inte slut.

En tankegång för ett tidigare liv... Jag ska lägga ut den med mindre ord någon gång.

Så.

Ni som undrar varför jag inte skriver något om skivan, ni har uppenbarligen inte läst här tidigare.

Gillar jag den nya sångaren? Alla frågor har ett svar.

Även denna.

Afterlife. En skiva att älska!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jöjj sa...

http://www.youtube.com/watch?v=aaDZGXknu_4

jöjj sa...

åh charlies kiosk, där vi repade, jag och fahlen roahmade gatorna kring umeå de året/n när auberon flytt stan in a haze of folköl. hahahaw. 2 år's påminnelse av att vi hörde dallas-box-setet för 2 dar eller var det var. ändå läskigt att inte betala, varje dag, det betalnadskostnaden var. jag tror jag lät min mamma fara dit och betala.

jag rusar oftast in full och -"ni är fan överklass, får smaka av eran whiskey" hon - nähä jag är stolt... medelklass.

jämfört med mig är ni överklass, era jävlar, ge mig spriten...

(funny timmes)

allt för att hinna tillbaka till krogen efter auberon repet ok köra tillbaka alla efteråt.

well. ibland var man mogen nog att lämna bilen mitt på stan över e4ran men vattahaha faack.

jag ska ha nytt körkort!

:D

Fredrik sa...

Charlotte: Jag vet inte vad jag har sagt... :D

Jöjj: Ayreon! Vilken låt. Vilka minnen. 8)

Charlies kiosk var väl inte helt hundra. Möglet...

Jag var inte med på folkölen. Jag hade annat för mig. Allt var stört. Jag är helt säker på att förfallet började där.

Idag ska jag skriva en låt som LÅTER som jag KÄNDE. :D Den kommer att bli... Jag återkommer i frågan. hähä

Det löser sig. Det andra kommenterar jag inte. Öppet. Det är vansinne. :D

Nu ska jag som sagt repa. Igen. :D