söndag 24 juli 2011

Veckan är slut. Blir nästa vecka värre kommer jag att hålla DIG ansvarig för skiten.

Dåren i Norge torde platsa som en av Ayn Rands favoriter. Han tog saken i sina egna händer, han stod emot samhällets förväntade normer. Han var förvisso ingen våldtäktsman eller kannibal. Men va fan, massaker måste väga ganska tungt. På ungdomar dessutom. Jag undrar om hon som kanske ska bli ny centerledare, Anni nånting, håller med om det, då hon nämner den sinnessjuke författaren Ayn Rand som en favorit...

En av anledningarna till att jag inte klarar av att se på Mad Men, förutom att det är en kass tv-serie, hyllas Ayn på flera ställer i serien. Nej. har serien inte lyft efter den här säsongen som jag kollar på nu (andra), då skiter jag i vad min sambo säger. Den visas inte i mitt hem. Jag kan se om Firefly en femte gång.

*

Ge mig en tydlig gräns. Rita upp den. Peka på den.

Vad kan man säga? Ska JAG ta ansvar för DINA handlingar? Kan man inte ha åsikter som är starkare än sibyllas potatismos?

Är det förresten en stark åsikt att vara för jämlikhet?

Det kan vara så att det är de andra det är fel på.

Det är de andra det är fel på.

Den starkaste åsikten måste ju vara den som är FÖR förtrycket. Det är starkt. Jävligt starkt. Att vara galen, trots att man inte behöver det. Men det är starkt på ett dåligt sätt.

Inga kommentarer: