onsdag 27 juli 2011

Att högern äger verklighetsbeskrivningen visste vi redan. Men att det fanns ett ljus i tunneln, det hade jag ingen aning om.

Jag har gapat och skrikit om Bonnierkartellens overkliga dominans inom det svenska medieklimatet. Jag har spytt galla över den äckliga Rupert Murdoch av anledningar som bland annat kan beskådas i filmen Out-foxed - eller varför inte ett exempel från england: kommer ni ihåg då tortyrskandalen i Irak avslöjades? Visste ni att journalisten som stod för avslöjandet fick sparken av det Murdochägda medieimperiet?

Nu, efter att han låtit sina underhuggare bryta mot lagen som de vill, kan det vara så att imperiet börjar lösas upp.

Vi får se. Finanskrisen borde ha lett till att nyliberalismen gått i graven med buller och bång - med de står fortfarande starka på förtryckarnas sida. Frihet att förtrycka is the shit, går resonemanget.

På tal om förtryck så ledde min förra post till att många förtryckta borgare och rasister kände sig förnärmade.

Visst är det speciellt då rasister och människor som klickar gilla på reformer som den om sjukförsäkringen, försöker verka fördärmad. Jag klickar: vansinne!

Inga kommentarer: