måndag 13 juni 2022

Så... Tillbaka. Ish

 

Bloggfest

 

Jag vet, vad fan ska jag hålla på här för, egentligen?

 

Förutom det faktum att jag är avstängd på livstid från twitter för att skrivit en låttitel av Cannibal Corpse, eller för att jag inte ser facebook som en kanal för åsikter – där kan man vända sig till hemmgjorda youtobevideor som avslöjar världen för vad den är: kortsynt.

 

Men jag ser det som terapi. Jag kan upprepa mig, och andra som sagt saker jag hållit med om, i fred. För nu har jag väl skrämt bort alla som en gång läste här med en hiatus på ca 9 år.

 

Jag har ofta tänkt att jag ska lägga politiken åt sidan, och fokusera på musik. Men jag har faktiskt inget att skriva om musik. Det är inte så ofta jag upptäcker ny musik, och den gamla musiken kan jag inte lyssna på utan valfri Streamingservice – vilket är ett problem, då det jag gillar inte alltid finns, och jag hatar själva tanken på att de som inte är störst ska få några pengar för deras musik. En artist som har en miljon lyssningar kan knappt leva på sin musik, om man hade tänkt det som skivförsäljning, varit 100 000 sålda skivor. Många lyssnar på en köpt skiva 10 gånger, om det inte är en klassiker, sen gör man en playlist med sina favvoriter, där kanske en låt frpn den skivan kommer med. 100 000 sålda skivor hade get mycket pengar en gång i tiden. Det fanns så klart fel på musikindustrin pre streaming oxå, men nu har det skapat ett statarskrå, något de flesta av oss tar del av varje dag.

 

Så musik känns lite fel.

 

Jag hade oxå tänkt att bara skriva om serier och filmer. Men jag ser om filmer konstant, så jag ändrar ofta åsitker. Jag skulle behöva grotta ner mig ectremt mycket för att det ens skulle vara relevant.

 

Men just nu har jag inga intentioner. VI kör så, tror jag.

 

Hej och välkomna till vansinnet.

Inga kommentarer: