torsdag 16 september 2010

Klamydia

Jo, det är en tjej vars mamma drabbats av den borgerliga ondskan; sjukförsäkringar med regler skapade av Hitler himself...

Här har hon skrivit långt och tänkvärt.

Det är INTE rolig läsning.

Nu har nyheten letat sig ut i hela landet.
Bra!

Jag säger bara: tänk på de som inte kan skriva lika bra som den här lärarinnan. Tänk på de som inte vågar berätta. Tänk på de som inte har någon medial megafon.

Detta är högersverige, det som vi fick höra var vänsterpropaganda, senaste valet.

6 kommentarer:

Stones sa...

En väldigt tragisk historia det där. Det är helt jävla otroligt att sådant kan ske. Jag lider verkligen med henne och hennes mamma.

Fredrik sa...

Äckligt är rätt ord. Tror jag.

Det tragiska är att hon ju inte är ensam om att drabbas, även om denna kvinnas dotter verkligen kan skriva, vilket förmodligen gör hela skillnaden. Ju bättre du uttrycker dig, desto bättre hjälp får du. VIlket drabbar de som inte KAN uttrycka sig.

fuck

Anders sa...

Jag bara hoppas att vi får ett regeringsbyte på söndag. Blir så jävla förbannad när jag hör moderater kalla sig ett arbetarparti när allt i deras politik bara skriker förakt mot arbetare. Nä nur jagar jag upp mig själv, måste stressa ner och spisa lite Napalm Death igen...

Fredrik sa...

Cannibal Corpse på det här. Bloodthirst, för det är så jag känner.

Anders sa...

Jag känner en strimma hopp när jag nu sett de båda partiledardebatterna. Lasse är ju alltid bra men jag tycker att Mona har lyst av självsäkerhet och pondus i de bägge debatterna. Det enda jag inte förstår är varför inte miljöpartiet låter Maria Wetterstrand sköta alla debatter. Peter Eriksson är ju inge vidare i tv-rutan. Imorgon är sista chansen att värva nya röster till de rödgröna, för mig är det ju ett extra plus om de röstar på vänsterpartiet. Jag känner ett enormt obehag och illamående när jag tänker att det kan ju bli fyra år till med högervindar.

Fredrik sa...

Jag känner mig mest besvärad av att det finns människor som faktiskt tycker att höger är ett mänskligt allternativ. Ok, de är bra för överklassen, jag är med på det, men att underklassen och medeklassen går på skiten är skrämmande.

Men som du säger var det en bra rödgrön debatt. Kanske bra att de fick öva på fyran. Hoppas bara folk såg på skiten. Jag är rädd att de som måste övertygas söp ikväll. 8) Jag drack. En folköl. 8)