söndag 26 september 2010

Alien preq.

Alien är den senaste i raden av filmer jag gillar som blivit antastade av "prequel"-sjukan.

Nå, denna gång blev jag i alla fall intresserad av det jag läste. Ridley Scott, som gjorde den första filmen, har alltiså tagit upp någon slags kastad imaginär vante från James Cameron och hans Avatarfilm. Alien blir alltså 3d.

Men det var handlingen jag fastnade för. Om man läser på Unfilmable kan man se vad jag menar, men eftersom att jag vet hur lata människor kan vara, här kommer en kortkort version: Han nämner något om rymdmakarna, samt anledningen till att Alienmonstren är utformade som vapen - som för att utplåna en planet - och som alla förstår måste jag se denna film. Rymdarkitekter, gudar, monster... Jag är där. Sen kan jag ju bra på med att han sagt att den skall bli MÖRK och våldsam. Jag är så övertygad man kan bli.

4 kommentarer:

Simsalablunder sa...

Så man måste sitta med pappglasögon då för att tillgodogöra sig filmen?

Fredrik sa...

Jag har inte den blekaste. Det gick ju att se Avatar utan glasögon. 8) Förmodligen kan man köpa en ny tv som bara visar 3d. Billigt. mmm hehe

PErsonligen tror jag att porr skulle göra sig hysteriskt roligt i 3d. Jag är allt lika skräckförtjust.

Simsalablunder sa...

Porrskräck i 3d måste ju funka extra bra då, förutsatt att Alien p. fungerar.

Fredrik sa...

porrskräck. I like it! 8)