onsdag 23 februari 2011

Fierfly-rykten... ghaaaaaaaaaaaaaa

Ok, den här bilden kommer från en annan serie, men om Firefly kommer tillbaka, då får vi se världens bästa skådespelerska i hennes paradroll igen. I love it!



Alla som har läst här vet att jag 1: hatar rasister. 2: Älskar science fiction. Samt att jag gillar hård musik. Ibland. Ibland gillar jag Laleh. sveriges snyggaste iranska!

Sa jag att jag HATAR rasister?

Mannen bakom bloggen Tune of the day - de är två bakom bloggen, en kvinna och en man - hade noterat ett rykte om att Firefly skulle återuppstå. Är det sant?

Jag har surfat röven av mig.

Här här och här har jag hittat lite info. Det kan bli verklighet av det. Även om jag är skeptiskt till motsattsen är bevisad.

Serien blev ju misshandlad av Fox, som sände serien i fel ordning (!!!) och hade sig. Jag köpte den på dvd på sf-bokhandeln. Bra köp! Jag älskar serien -hela familjen älskar den!

12 kommentarer:

Stones sa...

Det var Slusk som hade läst angående Firefly, jag har inte ens sett serien.
Jag är sämst i hela världen att titta på TV och följa serier, jag köper dem istället. Vem pallar att vänta en vecka på nästa avsnitt. Kanske man ska inhandla Firefly ?

Fredrik sa...

Slusk alltså. I love him! :D

Men jag är på din sida. Jag klarar inte av att följa en tv-serie. Jag antingen hyr dem på lovefilm - vilket är smart om man inte ids köpa det - eller så köper jag det, om jag vill äga det. 8)

Firefly är hur bra som helst. Sci-fi-western. You got to love it. :D

Anonym sa...

Jag har följt en tv serie. Cityakuten. Jag följde den i tolv år, typ. Det räcker :)

Fredrik sa...

Jag har också sett den serien. Den var inte så bra. 8) Jag gillar i regel inte tv-serier. Det måste vara något speciellt.

Firefly är allt det, och mycket mera. 8)

Anonym sa...

Mäh!
Cityakuten - had it all :) and george clooney

Fredrik sa...

Mja Alltså, jag har ju en flickvän. Hon såg på det. Så ibland såg jag med på det.

Jag kan alla avsnitt.

Ett akutfall. Fram med defibrilatorn. aaah

8)

Och så då någon slarver som vårdat någon fel. Nej. Jag lessnade efter fem avsnitt. För mycket relationblahaa.

Jag gillar realism. Det vi pratar om i den andra tråden. Det är därför jag älskar the wire. Det är därför DU måste se the wire. 8)

Anonym sa...

Har du sett Rescue me?

Fredrik sa...

Nej. Men jag har funderat på det efter att jag läste lite om den. 8)

Jag ät inte helt kär i Dennis Learey, men det KAN vara bra. 8)

Anonym sa...

Men du gillar ju ärlighet, så kanske blir du helt vild av Dennis Leary... hahaha

Fredrik sa...

Jag är inte helt förtjust i karln. Han har sina stunder. Det är dock ganska långt mellan dem. 8)

Vi får se. Jag ska se generation kill-serien. Jag ska se... Mad men har någon tjatat om. Jag vet inte om jag VILL se det. Men men.

8)

Bella Stenberg sa...

Tyvärr tror jag inte på Firefly-ryktena... men visst hade det varit trevligt.
För övrigt gillar jag Cityakuten. Senast igår var det ett avsnitt på TV8 som handlade om rasism :-)

Fredrik sa...

Hej Bella!

Ja. Jag är också skeptiskt till att det blir nåt. Men, jag lever alltid på hoppet. Tills motsattsen blivit bevisad.

Jag skrev liteom Haiti tidigare i veckan, innan jag såg din post, men jag kände att jag inte kunde länkbomba din blogg. Firefly däremot, det kan man bomba vem som helst med. :D

Cityakuten är inte bra. Det är inte dåligt. Men jag säger nej. 8) Ni får dock gilla det om ni vill eftersom att jag är snäll. höh

Ang. rasister, prova läs mina utbrott i kommentatorfältet i den andra hatalänken. :D Episkt. Det är underhållning, om man skite ri att det finns folk som tycker så.