tisdag 10 februari 2009

Trevligt!

Jag blev glad idag.


Efter flytt/förrådsstädning nummer femtio i ordningen, ty, hittade jag äntligen en sak som gjorde mig glad. Eller, jag skall inte vara den som är den, jag hitar ofta saker som är roliga och som gör mig glad, men inte saker som jag sökt efter och trott varit borta för alltid i tio år. Det var kul.


Det jag hittade var Auberon, mitt första och förra bands debutdemo, "Follow the blind". Demon innehåller även en liveinspelning med en massa låtar som bara spelades live en gång. Bara en sådan sak att det är på kassett gör det ju magiskt på något nostalgiskt och sentimentalt sätt! Jag hittade också Disorgedemon jag spelade på, "Again". Guuud va kul!


En tripp nedför nostalgistegen, en värld av minnen att återuppleva. Det fick igång en längtan efter att skapa något nytt, så jag satt mig ner och plitade på ett par idéer jag burit med mig ett tag. Det var kul för mig, och otroligt givande! Detta borde man vara med om oftare!

Passa er, om jag lär mig lägga upp bilder, kommer ingen att gå säker! Vilka minnen!

Inga kommentarer: